ΠΡΟΤΑΣΗ ΘΕΜΑΤΟΣ ΒΙΩΜΑΤΙΚΗΣ ΔΡΑΣΗΣ

ΣΧ.ΕΤΟΣ: 2015-16

ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ: ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΜΑΡΓΑΡΙΤΙΟΥ ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΣ
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΕΔΙΟ: ΦΥΣΗ ΚΑΙ ΑΣΚΗΣΗ

ΤΙΤΛΟΣ ΘΕΜΑΤΟΣ: «Νοιάζομαι για τον τόπο μου, Γυμνάζομαι για την υγεία μου»
ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ: Θηραίου Μαρία, Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής                       

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

      ΣΚΟΠΟΣ ΘΕΜΑΤΟΣ, ΣΑΦΩΣ ΔΙΑΤΥΠΩΜΕΝΑ ΜΕ ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ (Μέχρι 150 λέξεις):

Σκοπός: Να υιοθετήσουν έναν αέναο δραστήριο τρόπο ζωής
Στόχοι:Να μάθουν να οργανώνουν και να αξιοποιούν ενεργά τον ελεύθερο χρόνο τους
Να αποκτήσουν συμπεριφορές που προάγουν την υγεία             
Να ενεργοποιηθούν και να επιδιώξουν τρόπους βελτίωσης της ποιότητας της ζωής τους μέσα στο φυσικό τους περιβάλλον
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ
·        Τι είναι άσκηση και φυσική κατάσταση
·        Ποια τα σωματικά και ψυχικά οφέλη από την άσκηση
·        Πως μπορώ να οργανώνω ένα πρόγραμμα άσκησης
·        Ποιες είναι οι υπαίθριες δραστηριότητες
·        Ποιες δυνατότητες άθλησης υπάρχουν στο φυσικό περιβάλλον του τόπου μου και πως μπορούν να αξιοποιηθούν

Β. ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΑΙΤΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ 
(κριτήρια επιλογής θέματος, συσχέτιση με διδασκόμενα μαθήματα, αναμενόμενα μαθησιακά οφέλη κ.λπ., ενδεικτικά μέχρι 200 λέξεις):

Κριτήριο για την επιλογή του θέματος ήταν τα περσινά αποτελέσματα από τις μετρήσεις στο πρόγραμμα του ΕΥΖΗΝ. Επιπλέον, το θέμα σχετίζεται άμεσα με το μάθημα της Φυσικής Αγωγής, διδακτικό αντικείμενο της υπεύθυνης καθηγήτριας. Τα αναμενόμενα μαθησιακά οφέλη που θα αποκομίσουν οι μαθητές είναι:
·      Να κατανοήσουν τη σημασία της δια βίου άσκησης στη σωματική και ψυχική υγεία
·      Να αναγνωρίζουν τους παράγοντες που επηρεάζουν τη φυσική κατάσταση του ατόμου
·      Να ορίζουν έννοιες και να κατανοούν την σημασία τους            
·      Να μάθουν να γυμνάζονται μόνοι τους και να οργανώνουν το ατομικό τους πρόγραμμα άσκησης με καθημερινές φυσικές δραστηριότητες
·      Να αναγνωρίζουν το φυσικό τους περιβάλλον ως κίνητρο για άσκηση

Γ. ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΠΗΓΩΝ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ, ΜΕΘΟΔΟΥ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΛΕΙΩΝ ΣΥΛΛΟΓΗΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ 
(π.χ. πηγές και μέθοδοι αναζήτησης και επεξεργασίας δεδομένων (μέχρι 200 λέξεις):

Στην πρώτη διδακτική ώρα, θα δοθούν στα παιδιά τα συγκεντρωτικά αποτελέσματα του σχολείου μας, από τις περσινές μετρήσεις του ΕΥΖΗΝ. Με αυτόν τον τρόπο, τα παιδιά θα κινητοποιηθούν και θα τεθούν τα ερευνητικά ερωτήματα.
Το θέμα θα διερευνηθεί σε τρεις φάσεις και θα έχει συνολική διάρκεια 12 διδακτικές ώρες:
Στην πρώτη φάση (3 διδακτικές ώρες) με θεματικό πεδίο την «άσκηση», τα παιδιά θα χωριστούν σε ομάδες, αναλαμβάνοντας τα αντίστοιχα ερευνητικά ερωτήματα:
·        Τι είναι άσκηση, ποιες μορφές και δραστηριότητες περιλαμβάνει
·        Τι σημαίνει φυσική κατάσταση και από ποιους δείκτες εξαρτάται
·        Ποια τα σωματικά και ψυχικά οφέλη από την άσκηση
·        Πως οργανώνω ένα πρόγραμμα άσκησης
Στην δεύτερη φάση(3 διδακτικές ώρες) με θεματικό πεδίο τη «φύση», τα παιδιά θα χωριστούν σε ομάδες και θα διερευνήσουν:
·        Ποιες είναι οι υπαίθριες δραστηριότητες στο βουνό
·        Ποιες είναι οι υπαίθριες δραστηριότητες στη θάλασσα
·        Ποια η επίδραση των υπαίθριων δραστηριοτήτων στην ψυχοσύνθεση του ατόμου
Στην τρίτη φάση (3 διδακτικές ώρες) τα παιδιά θα χωριστούν σε ομάδες του ίδιου χωριού (Μαργαρίτι, Καταβόθρα και Μορφάτι), με στόχο να διερευνήσουν τις:
·        Δυνατότητες άθλησης που υπάρχουν στο τόπο μου - προτάσεις για την αξιοποίησή τους
Σε κάθε φάση, τα παιδιά θα χρησιμοποιήσουν το PowerPoint, για να παρουσιάζουν σε διαφάνειες τις πληροφορίες που συγκέντρωσαν.
Τις τελευταίες 2 διδακτικές ώρες, όλες οι διαφάνειες θα συγκεντρωθούν για την τελική παρουσίαση του θέματος.
Όλος ο σχεδιασμός του θέματος βασίζεται στις αρχές της ομαδοσυνεργατικής και διερευνητικής μάθησης.

 Δ. ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΡΟΠΟΙ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ΤΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ 
(μέχρι 150 λέξεις).

Τα παιδιά αναμένεται να αποκτήσουν δεξιότητες έρευνας, κριτικής σκέψη και εποικοδομητικής συνεργασίας.
Ειδικότερα για το θέμα, τα παιδιά αναμένεται:
·        Να κατανοήσουν τη αναγκαιότητα της άσκησης για την σωματική και ψυχική υγεία του ανθρώπου
·        Να βρίσκουν εναλλακτικούς τρόπους άσκησης αξιοποιώντας το φυσικό τους περιβάλλον
·        Να κινητοποιηθούν και να σκεφτούν συλλογικά, προς όφελος της ποιότητας της ζωής τους και της ποιότητας του περιβάλλοντος στο οποίο ζούνε

Ε. ΠΟΡΟΙ – ΥΛΙΚΑ – ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ– ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ– ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ ΕΙΔΙΚΩΝ


·       Γραφική ύλη, CD εγγραφής
·       Το εργαστήριο της πληροφορικής
·       Η σχολική βιβλιοθήκη
·       Περίπατος στο κοντινό δασάκι της περιοχής

Στ. ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

·        Φυσική Αγωγή Α΄Β΄Γ΄Γυμνασίου, βιβλίο μαθητή, ΚΕΦ. 3 & 4, ΥΠ.Ε.Π.Θ
·        Μαζικός Λαϊκός Αθλητισμός, Ευσταθιάδης Γεώργιος, ΤΕΦΑΑ Αθηνών
·        Άσκηση και Υγεία στη Φυσική Αγωγή, Jo Harris, Jill Elbourn, Ανδρέας
Αυγερινός, ΕΑΦΑ, Θεσσαλονίκη2005
·        Σύνδεση της σχολικής Φυσικής Αγωγής και των σχολικών δραστηριοτήτων με δραστηριότητες σε φυσικό περιβάλλον, Δρ. Απόστολος Ντάνης, Σχολικός Σύμβουλος Φυσικής Αγωγής
·        Άσκηση σε φυσικό περιβάλλον, υγεία, ποιότητα ζωής, περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση, ΑΓΩΓΗ ΥΠΑΙΘΡΟΥ, Κουθούρης Χαρίλαος, Επίκουρος Καθηγητής στην «Διοίκηση Δραστηριοτήτων Αναψυχής», Τ.Ε.Φ.Α.Α., Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
·        Διαδίκτυο

Ζ. ΣΧΟΛΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ

Εγκρίνεται με εύσημα! Για την ιδέα, τη μεθοδολογική υποστήριξη της πορείας της δράσης, την παιδαγωγική και ερευνητική διάσταση της εμπλοκής των μαθητών. Ιδού η παιδαγωγική των κινήτρων εν δράσει, στην οποία μας έχετε «συνηθίσει» … να μας εκπλήσσετε!!!

Συγχαρητήτρια! Θα θέλαμε να μας κάνετε κοινωνούς των αποτελεσμάτων σας.


Μετά την έγκριση από τον Σχολικό Σύμβουλο, έλαβε γνώση ο/η Διευθυντής του Γυμνασίου

Μαρία Παπαευσταθίου
Σχολική Σύμβουλος ΠΕ02 Θεσπρωτίας
και παιδαγωγικής Ευθύνης
.......................................................................
(Υπογραφή)


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο